Annons
Annons



BE SO GOOD THAT THEY CAN’T IGNORE YOU


PicMonkey Collage training.jpg

 

Jag kom precis hem från ett härligt och inspirerande träningsmöte. Samt tecknat nytt gymkort på ELIXIA! Så nu är jag på banan igen, äntligen! Det är många som undrar kring min träning, som jag sagt tidigare så är detta ingen tränings-blogg och kommer inte bli det heller. Däremot kommer jag skriva om det ibland, då ni så gärna vill se det. Självklart ordnar jag det då =) Ovan är lite blandade bilder från min träningsinstagram: @peppsomfan. Tänkte även ta tag i lite frågor jag fått min kring min träning. Här kommer svaren:

Hur började allting? Fick du hjälp med att starta?  

– Det hela stora började i September/Oktober förra året då jag fick hjälp av min älskade PT Marcus. Han skapade kost och träningsschema för mig i 12 veckor framöver. Det var runt 5-6 pass i veckan och strikt kost på det. Jag älskade det och körde verkligen gärnet. Jag gick ner 7 kg på 2,5-3 mån. Jag mådde så bra, och motivationen var på topp. Så det var Marcus som hjälpte mig och gav mig ordentlig kickstart. Målet var även att komma bort från allt eller inget till att faktiskt njuta av träningen och få det till en livsstil. Vilket Marcus verkligen lyckades med.

Hur har ditt tränings-upplägg sett ut?

– Som sagt det är Marcus som gjort det upplägget. Han gör olika block som jag sedan ska följa, det är ungefär 5-6 pass i veckan. Kondition varvat med styrka. Väldigt mycket intervallträning, eftersom det är bland det effektivaste fettförbränningen tillsammans med styrka. Upplägget var inte bara skapa en snygg kropp utan även skapa en stark kropp.

Vad har du ätit för speciell kost?

– Jag har inte följt någon diet, jag gillar inte dieter. Jag gillar att äta näringsrik och mat som är bra för kroppen. Istället för att kanske äta pasta , mjöl ris så väljer jag att äta broccoli, råris, qinoua, eller rotfrukter. Som också är kolhydrater fast bra sådana. Däremot undviker jag så mycket socker jag bara kan, eftersom min kropp verkligen inte mår bra av det. Väljer att då istället äta frukt, bär, nötter och använder mig av stevia istället. Självklart kan jag ibland unna mig och äta socker. Men under min period jag gick ner 7kg så åt jag det inte alls på 3 månader. Jag tog alltså bort mjöl, läsk, kakor, sylt, juicer, godis, chips och friterad mat och bytte ut det till fräsch och näringsrik mat. Såhär kan en dag se ut för mig, äter alltid frukost, lunch och middag och ibland lite mellanmål där emellan.  Sen är jag jag ju gluten också, vilket gör allt lite lättare då glutenfri kost är så mycket bättre och oftast nyttigare. 

PicMonkey Collage food.jpg.jpg

Om du har en riktig skitdag och bara vill dra täcket över huvudet och bara äta godis en hel dag. Hur peppar du dig själv till att äta nyttigt och träna? Vad får du all inspiration ifrån?

– Sådana dagar kommer och det händer att jag ligger under täcket en hel dag och faktiskt äter godis till frukost, lunch och middag. Alla är vi bara människor, likaså jag. Dock är jag väldigt bestämd också, har jag bestämt mig för något så kör jag stenhårt. Så en dag jag får ett sug och försöker vända det. Så brukar jag tänka framåt, samt tänka att det där godiset är bara gott i 3 min sen då? Jo sen mår jag oftast bara dåligt och då struntar jag i det. Något som jag också tror är viktigt är att inte ha för många förbud, för då leder det oftast till motsatt effekt och det snurrar donuts på näthinnan. Tänk istället vad vill jag äta för att må bra och ska du äta onyttigt är det då för att DU vill det och inte för att du mår dåligt. Det är väldigt viktigt! Allt går om man vill, det har jag alltid tänkt och är mitt lilla motto. Glöm inte heller att fokusera framåt, vi säger att du åt en massor skit igår, bra då har du gjort det men gå inte och tänk på det mer. Allt som är gjort är gjort och du kan bara ändra på framtiden inte historien. 

Hur lyckas man?

– Det krävs mycket jobb. Hårt jobb lönar sig, så är det bara. Men du måste även hitta något som du själv tycker är roligt, alla träningsformer/kost passar inte alla. Utan testa dig fram och hitta din grej och sedan när du hittat din grej så kör du gärnet. Jobba för det varje dag, det tar tid och man måste ha tålamod. Livet är inte svart eller vitt, men ge inte upp. Det är bara att ta nya tag. BE SO GOOD THAT THEY CAN’T IGNORE YOU.

Några små tips.

– Hitta något som du tycker är roligt, gym, dans, löpning, crossfit, bodypump, yoga eller jympa?

– Drick mycket vatten, ha alltid en vattenflaska med dig.

– Sov ordentligt, sömnen är otroligt viktigt.

– Om du är sugen på något, ta då istället en frukt, tugummi eller baka något nyttigt? Oftast handlar det mest om att bara ha något än självaste suget i sig.

– Starta inte för hårt, vilket oftast leder till att man tröttnar och tappar suget. Börja försiktigt och öka därefter.  

– Känn ingen stress, slow progress is better then no progress.

 

Slutligen jämför dig inte med andra, du är du och det är just det som är så fantastiskt och unikt. Va stolt över dig själv, det finns ingen annan som är som du. Gör saker för din skull och inte för någon annan.

TAGGAR
1 kommentar | Translate
OM REBECCA

Rebecca Fredriksson är en 23-årig modegalen och sprallig tjej med ett otroligt driv. I bloggen delar hon med sig av sin kreativitet, sin inspirerande och unika stil, de senaste trenderna, grymma shoppingtips blandat med träning och inredning. Hon jobbar heltid med bloggen och är modereporter här på CHIC.se, men jobbar även som säljare och Instagram manager. Rebecca har under ett års tid blivit nominerad fyra gånger för sin blogg bl.a. Årets Modeblogg (2 ggr), Årets Nykomling/Mode och Årets Chicaste Bloggare som hon även vann förra året. Allt går om man vill, säger Rebecca.

rebfre@live.se



ARKIV



Annons




Annons

Laddar http://rebfre.chic.se/s-i-n-g-o-a-l-l-a/